Zalety czytania dzieciom są dalekosiężne i obejmują wiele różnych aspektów. Czytanie maluszkom pomaga zrozumieć im otaczający je świat, rozwija ich zdolności językowe oraz poznawcze, a także jest wspaniałym sposobem na wzmocnienie więzi między dzieckiem i rodzicem. Badania dowodzą, że dzieci rozpoznają głos mamy jeszcze przed narodzeniem, a także reagują na język, który słyszą. Czytanki po angielsku są świetnym sposobem na wprowadzenie języka obcego do życia dziecka w naturalny sposób. W ten sposób pozwalamy dziecku na osłuchanie się z językiem obcym i sprawiamy, że jest on naturalną częścią jego życia od najmłodszych lat.
Jeśli chcesz, aby Twoje dzieci były inteligentne – czytaj im bajki. Jeśli chcesz, aby były bardziej inteligentne – czytaj im więcej bajek.
Albert Einstein
Kiedy zacząć czytać dziecku po angielsku?
Im wcześniej, tym lepiej! Nigdy nie jest za wcześnie na wprowadzenie obcego języka do życia dziecka. Jak dowodzą badania przeprowadzone przez doktor Patricia Kuhl, kluczowy moment rozwoju dziecka następuje w pierwszych latach jego życia. W ciągu pierwszych dwunastu miesięcy twój maluch jest w stanie rozpoznać, a następnie wyartykułować dźwięki wszystkich języków świata! By nie utracić tej możliwości, wszystko to, czego potrzebuje twoje dziecko, to ekspozycja na język obcy.
Wczesny kontakt z językiem sprawia także, że język staje się dla dziecka naturalną częścią życia, dzięki czemu jego nauka również będzie przychodzić dziecku w naturalny sposób. Pozytywne skojarzenia z językiem zbudowane w dzieciństwie rzutują pozytywnie na całe przyszłe życie.
Jak wybrać odpowiednie czytanki po angielsku?
Dobór odpowiednich treści zależał będzie od wieku twojego dziecka, jego zainteresowań oraz styczności z językiem obcym. Dla najmłodszych czytelników, polecamy książeczki, które dzięki zawarciu różnych faktur, obrazków, a nawet dźwięków, stymulują wiele zmysłów dziecka. Naturalnie, czytanki dla najmłodszych dzieci powinny zawierać wiele obrazków, a mało treści. Rymowanki są jak najbardziej wskazane.
Dla nieco starszych dzieci, czytanki powinny zawierać już więcej treści, ale obrazki oraz angażowanie innych zmysłów są wciąż wskazane. Wraz z wiekiem dziecka powinniśmy brać również pod uwagę jego zainteresowania i wybierać czytanki po angielsku razem z dzieckiem.
Co zrobić, jeżeli nie mówię po angielsku?
Na rynku dostępnych jest wiele czytanek z dołączonym audio. Takie czytanki znajdziemy również w Internecie. Jako że dzieci najbardziej reagują na głos rodziców, ważne jest jednak, żeby przy słuchaniu zadbać o interakcję pomiędzy dzieckiem i rodzicem. Rodzic może powtarzać niektóre słowa po lektorze lub zatrzymywać nagranie od czasu do czasu i dyskutować na temat treści wraz z dzieckiem, wskazując na co ważniejsze słówka. Z czasem z pewnością będziesz w stanie przeczytać bajkę sam/sama! Nie martw się, nie musisz mieć idealnego akcentu, nie popadaj w pułapkę perfekcjonizmu. Wciąż jesteś w stanie pomóc twojemu dziecku osłuchać się z językiem i nauczyć się nowych słówek, dodatkowo dobrze się wspólnie bawiąc. Pamiętaj, że interakcja międzyludzka jest nieoceniona w nauce maluchów. Poniżej jeszcze więcej porad o tym, jak wykorzystywać czytanki po angielsku do nauki z dzieckiem.
Jak czytać dziecku po angielsku?
Mamy szczęście żyć w czasach, w których wiemy wiele o mózgu dziecka i procesie nauki w najmłodszych latach. Aby nauka była efektywna, musimy jedynie zastosować tę wiedzę w praktyce. Poniżej znajdziecie kilka złotych rad, opartych na badaniach naukowych, dzięki którym czytanie przyniesie wiele korzyści twojemu dziecku.
- Użyj swojego głosu.
Badania wykazują, że to głos rodzica pobudza najwięcej emocji w dziecku i to właśnie głos rodzica będzie najbardziej utrzymywał zainteresowanie dziecka (Winston, 2002). Nawet jeśli odtwarzasz audio czytanki, powtarzaj słówka po lektorze i reaguj na historię, wydając dźwięki.
- Moduluj głos.
Tak zwana mowa matczyna to mowa, której instynktownie używamy, zwracając się do naszych maluchów. To mowa o większym stopniu muzykalności, wyższym tonie i większej rytmiczności. Mowa matczyna pozwala dzieciom przyswoić informacje o najważniejszych cechach języka, a także utrzymać jego zainteresowanie (Brandt et al., 2012) . Przy czytaniu dzieciom, ważne jest emocjonalne zaangażowanie, intonacja i modulacja głosu. Sami dobrze wiemy, że dużo przyjemniej słucha się kogoś, kto moduluje głos, robi pauzy, niż osoby, która mówi jednostajnie i bez przerwy.
- Gestykuluj i używaj całego ciała.
Gestykulacja oraz ruch pomagają, nie tylko utrzymać zainteresowanie dziecka, ale także osadzić słowa w kontekście i dać dziecku wskazówki do zrozumienia historii. Daj upust swojej ekspresyjności oraz kreatywności.
- Umożliwiaj dziecku podążanie za twoim wzrokiem.
Podążanie za wzrokiem to umiejętność, którą dzieci szybko nabywają, i która pomaga im zdobywać informacje o świecie. Od urodzenia, maluchy cechują się wrażliwością na spojrzenie. Mając zaledwie 2 miesiące, dzieci reagują na odwrócenie wzroku rodzica i powoli uczą się rozpoznawać, na co skierowany jest wzrok rodzica (Kuhl et al., 2003).
Dlatego dla małych dzieci szczególnie ważne jest posiadanie fizycznej kopii historii. Może to być zakupiona czytanka lub równie dobrze wydrukowana czytanka z obrazkami.
- Spraw, by czytanie było interaktywną aktywnością.
Jak udowadniają badania z 9 miesięcznymi maluchami, interakcja jest kluczowym elementem wspomagającym naukę i zapamiętywanie u dziecka (Kuhl et al., 2003). Nie wystarczy więc tylko przeczytać historyjkę i zamknąć książkę. Zatrzymujmy się w trakcie czytania, zadawajmy pytania bądź powtarzajmy co ważniejsze fragmenty i słówka. Wracajmy także do historii później, przypominajmy o głównych bohaterach. Możemy pytać, na przykład “Jak myślisz, co zrobiłby Tom w tej sytuacji?”. Ważne jest, by skłaniać dziecko do myślenia i angażować je emocjonalnie.
- Powtarzaj.
Powtarzalność to kolejny niezbędny czynnik w nauce języków, zarówno u dorosłych, jak i u dzieci (Gerry et al., 2012; Israel, 2013; Kuhl, Zhao, 2016). Dzieci chętnie słuchają historii i piosenek wielokrotnie. Znajdź czytanki po angielsku, które twoje dziecko pokocha i spraw by ich czytanie stało się dla was rytuałem. Powtarzaj również słówka z czytanek, by wzmocnić ślad pamięciowy.
- Bierz pod uwagę krótką zdolność koncentracji dziecka.
Wszystkie powyższe rady mają za zadanie pomóc ci utrzymać zainteresowanie dziecka i sprawić, by czytanie było dla niego ekscytujące i zaskakujące. Musimy jednak pamiętać, że dziecko nie jest w stanie utrzymać uwagi przez dłuższy okres czasu. Poniżej znajdziecie przybliżony czas utrzymania uwagi dla dzieci w różnym wieku. Pamiętajmy jednak, że wiele zależy od indywidualnych predyspozycji i indywidualnego tempa rozwoju.
2 lata – cztery do sześciu minut
4 lata – osiem do dwunastu minut
6 lat – dwanaście do osiemnastu minut
8 lat – szesnaście do dwudziestu czterech minut
- Szukaj dodatkowych materiałów.
Wiele klasycznych opowieści doczekało się dodatkowych materiałów w formie piosenek, audycji, wycinanek czy kart pracy.
Pamiętaj! Czytanki po angielsku to wspaniałe dodatkowe źródło do nauki angielskiego. Jeżeli jednak naszym celem jest nauczenie dziecka języka obcego, kontakt z językiem powinien być bardziej różnorodny i zaplanowany. Jeżeli szukasz lekcji dostosowanych do dzieci w wieku od 3 miesięcy do 5 lat, zapoznaj się z naszym innowacyjnym kursem audiowizualnym.
Czytanki po angielsku
Poniżej znajdziecie naszą listę polecanych czytanek. Pamiętaj, że podany wiek jest jedynie rekomendacją. To, czy książeczka spodoba się twojemu dziecku zależy od jego osobowości i fazy rozwoju. Dlatego ostateczna decyzja należy do ciebie.
Czytanki sensoryczne po angielsku
Małe dzieci doświadczają świata wszystkimi zmysłami. Dzięki zaangażowaniu wielu zmysłów naraz, dzieci szybciej potrafią odszyfrować treść i szybciej się uczą. Dotykowe książki zawierają interaktywne elementy, które można przesuwać, otwierać, a także elementy o zmiennej fakturze.
Baby Animals: Touch and Feel
Grupa wiekowa: 0-4
Pozycja dla najmłodszych czytelników. Książeczka zawiera elementy dotykowe w postaci futerek i innych elementów o zmiennej fakturze, które sprawią, że nauka będzie dla twojego dziecka ekscytującą eksploracją.
Baby Touch: Colours
Grupa wiekowa: 0-4
Książki z serii Baby Touch pomagają maluchom eksplorować świata poprzez dotyk i osłuchać się z językiem. Ta malutka książeczka służy dzieciom do nauki podstawowych kolorów. Tutaj możesz zobaczyć książeczkę.
Never Touch a Monster
Grupa wiekowa: 2+
Nigdy nie dotykaj potworów, no chyba że w tej książce! Czytanka jest rymowana, zabawna. Zawiera ilustracje przyjaźnie wyglądających potworów z silikonowymi elementami, które zapewne zainteresują twojego malucha
Poniżej możecie zobaczyć jak książeczka wygląda od wewnątrz, a także posłuchać narracji native speakera.
Are you there little bunny?
Grupa wiekowa: 1+
Gdzie jest króliczek? Razem z tym kieszonkowym wydaniem możecie wyruszyć na poszukiwania! Specjalnie wyżłobione strony z wypustkami zachęcą małych czytelników do eksploracji i nauki. Książeczka zawiera ładne ilustracje oraz prosty powtarzalny tekst. Książka ma poręczny format oraz wzmocnione, tekturowe strony. Tutaj możesz zerknąć na ofertę księgarni, a poniżej zobaczysz, jak książeczka wygląda od środka.
Czytanki po angielsku – bajki klasyczne
Są bajki, które są ponadczasowe i stały się ulubieńcami dzieci na całym świecie. Kto z nas nie zna historii Kopciuszka, Calineczki czy Czerwonego Kapturka?
Bajki po polsku i po angielsku
Grupa wiekowa: 5+ | Autor: Centrum Edukacji Dziecięcej
Z książką Bajki po polsku i po angielsku możemy odkrywać klasyczne bajki na nowo, tym razem naprzemiennie czytając wersję polską i angielską. Bajki zawierają obrazki ze słowniczkiem, a co ważniejsze wyrazy są podkreślone na dole strony. Dodatkowo książka zawiera duże ilustracje i ładną oprawę graficzną. Bajki przeznaczone są dla dzieci powyżej sześciu lat i zostały opracowane przez Centrum Edukacji Dziecięcej. Jesteśmy pewni, że ta lektura sprawi przyjemność nie tylko dzieciom, ale także rodzicom. Zerknij tutaj na ofertę jednej z księgarni.
Moja ulubiona kolekcja bajek po polsku i angielsku
Grupa wiekowa: 4+
Kolejny zbiór klasycznych bajek w dwóch wersjach językowych. Tym razem mamy szansę na nowo odkryć historię Kopciuszka, Królewny Śnieżki, Kota w butach oraz Pięknej i Bestii. Książeczka zawiera słowniczek oraz numerowane zdania, by łatwiej odnaleźć się w tłumaczeniach. Zobacz książkę tutaj.
Kubuś Puchatek
Grupa wiekowa: 6+ | Autor: Milne Alan Alexander
Ta klasyczna historia jest warta uwagi zarówno w wersji polskiej i angielskiej. Mimo upływu lat książka zdobywa serca dzieci na całym świecie. Jeśli w waszym domu nie należy jeszcze do jednej z ulubionych, to wydanie może to zmienić. Poziom trudności jest już całkiem wysoki, ale dzięki wydaniu polsko-angielskiemu zawsze w łatwy sposób możemy rozwiać wątpliwości, sprawdzając polskie tłumaczenie.
Grupa wiekowa: 6+ | Autor: Milne Alan Alexander
Ta klasyczna historia jest warta uwagi zarówno w wersji polskiej i angielskiej. Mimo upływu lat książka zdobywa serca dzieci na całym świecie. Jeśli w waszym domu nie należy jeszcze do jednej z ulubionych, to wydanie może to zmienić. Poziom trudności jest już całkiem wysoki, ale dzięki wydaniu polsko-angielskiemu zawsze w łatwy sposób możemy rozwiać wątpliwości, sprawdzając polskie tłumaczenie. Tutaj możesz zobaczyć ofertę jednej z księgarni.
Jeżeli posiadamy klasyczne bajki w wersji polskiej, dobrym pomysłem będzie również dokupienie tylko wersji angielskiej.
Jeżeli posiadamy klasyczne bajki w wersji polskiej, dobrym pomysłem będzie również dokupienie tylko wersji angielskiej.
Dwujęzyczne klasyki literatury polskiej
Kurczę blade/ What a cheek
Grupa wiekowa: 2+ | | Autor: Wanda Chotomska
Książeczka oferuje kultowy już wiersz Wandy Chotomskiej z angielskim tłumaczeniem. Niesforny kurczak bawi i zachwyca dzieci od lat, rymowane wersy sprzyjają zapamiętywaniu, a piękne ilustracje jeszcze bardziej umilają lekturę. Tutaj możesz zobaczyć ofertę jednej z księgarni.
Legendy polskie/ Polish legends
Grupa wiekowa: 4+
Pozycja dla nieco starszych dzieci, w której znajdziemy klasyczne legendy o lajkoniku, królewnie Wandzie, szewczyku Dratewce i wiele innych. Dzięki tej książce nie tylko pomagamy dziecku w nauce angielskiego, ale także przybliżamy mu polską kulturę i tradycję. Razem z dzieckiem wyrusz w podróż przez legendarne dzieje naszego kraju.
Dzieci to lubią najbardziej. Antologia polskiej literatury dziecięcej.
Grupa wiekowa: 5+
Kolejna pozycja dla starszych dzieci i idea, którą warto wspierać, by utrwalić pamięć o klasycznych polskich dziełach. Jako że opowiadania i utwory są już nieco trudniejsze, możemy najpierw przez dłuższy czas zapoznawać się z wersją polską, zanim przejdziemy do wersji angielskiej. Znajdziemy tutaj takie piękne historie jak “Na straganie” Jana Brzechwy, “Awantura o Basię” Kornela Makuszyńskiego czy niezapomniana “Lokomotywa” Juliana Tuwima. Tutaj możesz zobaczyć ofertę księgarni.
Klasyczne czytanki po angielsku
Bardzo głodna gąsienica/ A very hungry caterpillar
Grupa wiekowa: 2+ | Autor: Eric Carle
Ta pozycja to klasyk na rynku angielskojęzycznym. Tym razem proponujemy polskie tłumaczenie bestselleru, który zdobył serca dzieci w Wielkiej Brytanii. Wersję oryginalną znajdziemy między innymi na YouTube. Jest to książka przetestowana przez nauczycieli i rodziców i odpowiednia dla małych dzieci. Opowiada historię zielonej gąsienicy, która przemierza świat, podjadając co lepsze kąski po drodze. Książeczka uczy dni tygodnia i prostego liczenia oraz pokazuje fascynujący proces zmiany poczwarki w motyla.
Historia doczekała się nawet animowanego filmu, który można obejrzeć na Youtube.
Książki Dr. Seuss
Grupa wiekowa: 2+ | Autor: Dr. Seuss
Theodor Seuss Geisel, znany jako Dr. Seuss napisał i zilustrował 44 książki dla dzieci, które weszły do kanonu literatury Stanów Zjednoczonych. Znawcy uważają, że książki zmieniły obraz literatury dziecięcej. Najsłynniejsza bajka Dr Seussa – The Cat in the Hat – składa się z 223 podstawowych słów dała początek książkom dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem. Łącznie sprzedało się na świecie 600 milionów egzemplarzy książek Dr. Seussa!
Polskie wydanie zawiera tłumaczenia wybitnego poety Stanisława Barańczaka. Tutaj, tutaj, i tutaj możesz zobaczyć oferty jego najbardziej popularnych opowieści. Poniżej możecie posłuchać jednej z książek Dr. Seuss, czytanej przez native speakera.
Miejsce na miotle/ Room on the broom
Grupa wiekowa: 3+ | Autor: Julia Donaldson
W Wielkiej Brytanii to pozycja obowiązkowa dla dzieci, opowiadająca historię pewnej czarownicy, która podróżuje na swojej miotle razem z różnymi towarzyszami. Donaldson jest autorką wielu książek dla dzieci. Nie musimy się zatem martwić o fabułę. Mimo że postać wiedźmy brzmi złowrogo, w rzeczywistości jest to opowieść o życzliwej czarownicy. Tutaj znajdziesz angielską wersję śpiewaną opowieści wraz z animacją. Tutaj natomiast możesz sprawdzić ofertę księgarni dla polskiej wersji tłumaczeniowej. Poniżej zostawiam Ci także oryginalną wersję czytaną.
Harold and the Purple Crayon
Grupa wiekowa: 2+ | Autor: Crockett Johnson
Harold i jego kredka zawładnęły sercami wielu dzieci, jak i rodziców. To wspaniała opowieść o kreatywności i sile wyobraźni. Harold to czteroletni chłopiec, który kreuje swoją rzeczywistość, rysując ją swoją kredką. Jego pomysłowość sprowadza na jego drogę wiele różnych przygód. Goni go smok, którego sam narysował, przypadkiem rysuje morze i musi szybko znaleźć łódkę, by się uratować. Jego ciekawość i pomysłowość nie znają granic.
Tutaj możecie posłuchać bajki po angielsku, a także obejrzeć jej ilustracje.
Bajka doczekała się także animacji HBO Family w formie serialu dla dzieci. Tutaj możecie znaleźć kilka odcinków, jeśli czytanka sprawiła, że chcecie poznać więcej przygód Harolda.
The Gruffalo
Grupa wiekowa: 3+ | Autor: Julia Donaldson
Historia Gruffalo ukazała się w 45 krajach i doczekała się nawet inscenizacji teatralnej. Ten światowy bestseller opowiada historię sprytnej myszki i stwora o imieniu Gruffalo. Myszka spacerując po lesie, napotyka na swojej drodze różne drapieżniki. By odstraszyć napastników opowiada im o zmyślonym przyjacielu – potworze Gruffalo. Jakież jest jej zdziwienie, gdy okazuje się, że zmyślony przyjaciel jest prawdziwy! Kto wyjdzie z tego spotkania cały? Czy sprytna myszka poradzi sobie z Gruffalo?
Historię świetnie się czyta dzięki rymom, rytmiczności, a także pięknym ilustracjom. Opowieść jest oryginalna, pobudza wyobraźnię, skłania do przemyśleń i może być impulsem do dyskusji zarówno z dziećmi, jak i ze starszymi czytelnikami.
Tutaj możesz sprawdzić ofertę księgarni. Poniżej możecie posłuchać pięknej interpretacji bajki razem z ilustracjami z książki.
Magic Light Pictures opracowało animację na podstawie książki. Koniecznie zajrzyjcie na kanał Youtube Gruffalo, gdzie czekają na was pięknie animowane filmiki z bohaterami, których nie da się nie lubić.
Farmyard Tales
Grupa wiekowa: 2+ | Autor: Heather Amery
Opowieści o farmerze Mrs. Boot, jego rodzinie i zwierzętach towarzyszyły w dorastaniu kilku pokoleniom dzieci. Opowieści z farmy nie tylko bawią, ale też skłaniają do rozmów na wiele tematów oraz uczą podstawowego słownictwa. Dzięki powtarzalności, prostemu językowi oraz ilustracjom, jest to odpowiednia pozycja dla najmłodszych. Świetnym pomysłem twórców było ukrycie ilustracji kaczuszki na każdej stronie. To pomaga w utrzymaniu zainteresowania dziecka. Na pewno każdy malec będzie chciał ją odnaleźć.
Inne książki dwujęzyczne
Wielki gniew małego zajączka/ The big anger of a little hare
Grupa wiekowa: 2+ | Autor: Monika Filipina
Książeczka nie tylko pomoże wam w nauce angielskiego, ale także skłoni was do rozmowy o emocjach. Historia opowiada o zajączku Zacharym, którego ciągle coś złości. Historia ukazuje, jak ważną rolę pełnią emocje w życiu każdego z nas.
Kto prowadzi?/Who is driving?
Grupa wiekowa: 0 – 4 | Autor: Timmers Leo
Urocza historyjka, ładne ilustracje i wyrażenia dźwiękonaśladowcze, które pomogą małym dzieciom odgadnąć, kto poprowadzi limuzynę, kto wóz strażacki, a kto jeepa. Zapinajcie pasy i ruszajcie! Tutaj możecie zobaczyć ofertę księgarni, a poniżej możecie obejrzeć książeczkę od środka.
Detektyw Tufnell i Balon / Detective Tufnell and Balloon
Grupa wiekowa: 4+ | Autor: Gabinet Magdalena, Jaglińska Agnieszka
Czy detektywowi i jego psu uda się odnaleźć zaginioną muszlę ślimaka? Ciekawa i bogato ilustrowana historia z pewnością zainteresuje nawet wybredniejszych małych czytelników. Poniżej możesz zobaczyć recenzję książki, nagraną przez polską mamę.
Bajki dla dzieci / Stories for kids
Grupa wiekowa: 5+ | Autor: Janusz Niżyński
Bajki, oprócz tego, że mają bawić, powinny także pełnić inną rolę – przekazywać zdrowe wartości, walory i morały. Książka Janusza Niżyńskiego spełnia obie role. Opowiadania o ludziach, zwierzętach, a także zjawiskach przyrodniczych przekazują dzieciom piękne prawdy na temat miłości, szczęścia czy przyjaźni i zachęcają do rozmów z dzieckiem. Ta pozycja powinna spodobać się zarówno dzieciom, jak i rodzicom. Poziom trudności opowiadań jest nieco większy niż w przypadku innych pozycji. Książka nie zawiera także wielu ilustracji, dlatego polecamy ją nieco starszym dzieciom. Tutaj sprawdzisz ofertę księgarni.
Darmowe czytanki online po angielsku
Warto jest zakupić kilka czytanek po angielsku w fizycznej formie, by proces czytania był jak najbardziej sprzyjający dla ciebie i twojego dziecka. Z książką w ręce łatwiej skupić się na historii, ilustracje nabierają większej mocy, dziecko może podążać za twoim wzrokiem i łatwiej jest utrzymać jego zainteresowanie.
Jednak wiemy, że nie jest zawsze zakup oryginalnych książek jest możliwy. Internet oferuje nam wiele darmowych źródeł i ważne jest tylko upewnienie się, że korzystamy z nich we właściwy sposób, sprzyjający nauce dziecka.
Koniecznie zapoznajcie się też z usługami Google Play, które oferują darmowe ebooki dla dzieci. Dodatkowo, można odtworzyć historie czytane przez native speakerów, a tekst interaktywnej książki zostanie podświetlony. Książki zawierają też adnotację co do grupy wiekowej, dla której są odpowiednie. Wspaniały zbiór materiałów do zabawy i nauki!
Internet Archive to online biblioteka non-profit, w której znajdziecie zbiór książek i czytanek po angielsku dla dzieci. Zachęcamy do przejrzenia jej internetowych półek. Znajdziecie na nich wiele perełek! Wystarczy kliknąć na opowieść, która was interesuje, a otworzy wam się zeskanowana książka. Na pewno znajdziecie historie, które będą odpowiednie dla waszego dziecka.
Wiele kanałów YouTube oferuje bajki dla dzieci, czytane przez rodzimych użytkowników języka, dodatkowo z pokazaniem ilustracji z książki lub graficznie stworzonej oprawy. To prawdziwe bogactwo darmowych materiałów do nauki angielskiego. Przekonaj się sam i wypróbuj wraz z dzieckiem czytanki z następujących kont: Storytime Anytime, Reading Pioneers Academy, Storytime at Awnie’s House, Toadstools and Fairy Dust, Hearts and Heroes Read Alouds.
Na tej stronie znajdziecie nagrania klasycznych bajek dla dzieci oraz ich transkrypcje. Jako że bajki nie są opatrzone wieloma ilustracjami, polecamy wybierać te, których wersje twoje dziecko zna już po polsku. Można też poszukać ilustracji danej bajki i wydrukować je, by ułatwić dziecku zrozumienie historii.
Czytanki jako dodatkowe źródło nauki
Internet oferuje nam mnóstwo darmowych źródeł językowych i tylko od nas zależy, w jaki sposób je wykorzystamy. Czytanki po angielsku to wspaniałe dodatkowe źródło domowej praktyki. Jednak aby zapewnić dziecku jak najlepsze warunki do nauki języka obcego, powinniśmy odpowiednio zaplanować kontakt z językiem obcym. Tutaj możesz przeczytać o naszym kursie angielskiego dla najmłodszych dzieci. Misją kursu LingoStarKid jest rozpowszechnienie nauki języków obcych we wczesnym dzieciństwie. Nie pozwólmy na utratę niezwykłych predyspozycji do nauki małych dzieci. Poniżej możesz zapisać się po odbiór darmowej lekcji próbnej, pełnej animacji, piosenek i zabawy!
Trzymajcie się ciepło i czytajcie dzieciom.
Źródła:
Brandt A.,Gebrian M., Slevc R. (2012). Music and early language acquisition. Frontiers in Psychology, 3, 1-17. doi: 10.3389/fpsyg.2012.00327
Gerry, D., Unrau, A., Trainor, L. (2012). Active music classes in infancy enhance musical, communicative and social development. Developmental Science, 15(3), 398-407. doi: 10.1111/j.1467-7687.2012.01142.x
Israel H. (2013). Language Learning Enhanced by Music and Song. Literacy Information and Computer Education Journal, 2(1), 1360-1366. doi: 10.20533/licej.2040.2589.2013.0180
Kuhl, P., Tsao, F., Liu, H. (2003). Foreign-Language Experience in Infancy: Effects of Short-Term Exposure and Social Interaction on Phonetic Learning. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 100(15), 9096-9101. doi: 10.1073/pnas.1532872100
Kuhl, P., Zhao, C. (2016). Musical intervention enhances infants’ neural processing of temporal structure in music and speech. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 113(19), 5212-7. doi: 10.1073/pnas.1603984113
Winston, R. (2002). Human Instinct. London: Bantam Press.